Gebyr etter Plan- og bygningsloven
Auken i gebyrsatsane frå 2024 - 2025 blir sett til 4,5%.
2. Dispensasjonsgebyr jf. Plan- og bygningsloven kap. 19
3. Tiltak som krev søknad jfr. Plan- og bygningsloven, kap. 20
Ved behandling av søknad i to-trinn, blir halvparten av gebyret fakturert når det er gitt rammeløyve, medan resterande halvpart av gebyret blir fakturert ved igongsettingsløyve.
5. Godkjenning av føretak for ansvarsrett, jf. Plan- og bygningsloven kap. 22
6. Ulovlegheitsoppfølging jf Plan- og bygningsloven kap. 32
Kart - og eigedomsinformasjon, prisar til leverandørar 2025
Nb: For kunde kjem i tillegg påslag frå leverandør og mva.
Prisar for arbeid etter Matrikkelloven
Matrikkellova skal sikre tilgang til viktige eigedomsopplysningar, ved at det blir ført eit einsarta og pålitelig register (matrikkelen) over alle faste eigedomar i landet, derunder bygningar, bustader og adresser, og at grenser og eigedomstilhøva blir klarlagt.
Den praktiske oppmålinga blir av DFV etter at avtale med oppmålingsfirma gjekk ut 25.05.2015. Utgangspunktet er at gebyret skal dekkje totalkostnaden med tenesta. Vidare er det praktisk at beløpet rundast av til næraste heile 10 krone.
Auken i gebyrsatsane frå 2027 til 2025 blir sett til 4,5% (lønsauke) med avrunding til heile kroner.
9.1. Oppretting av Matrikkeleining
9.1.1 Oppretting av grunneigedom og festegrunn
Ved samtidig oppmåling av 2 eller fleire tilgrensande tomter som er rekvirert av same rekvirent, blir det gitt ein reduksjon i pris på 15% av gebyret pr. tomt.
9.1.2 Matrikulering av eksisterande umatrikulert grunn
9.1.3 Oppretting av uteareal på eigarseksjon
Eigarseksjoneringsgebyr pr. bygg
Oppretting av anleggseigedom
Gebyr for oppretting av grunneigedom. Det er m2 som er grunnlag for gebyr, ikkje volum
Registrering av jordsameige
Gebyr for registrering av eksisterande jordsameige blir fakturert etter brukt tid
9.2 Oppretting av matrikkeleining utan fullført oppmålingsforretning
Gebyret blir som i punkta 1.1, 1.2, 1.4 og 1.5 pluss eit tillegg på kr 2 661,-
9.2.1 Oppretting av grunneigedom over større samanhengande areal
Gebyr for oppretting av grunneigedom over større samanhengande paresellar/ eigedomar til landbruk, allmenne fritid- og andre allmennyttige føremål skal fakturerast etter medgått tid jfr timesats i punkt 1.5 og minstepris tilsvarande 3 timar.
9.2.2 Avbrot i oppmålingsforretning eller matrikulering
Gebyr for utført arbeid når saka blir trekt før den er fullført må avvisast, eller sak som ikkje let seg matrikkelføre på grunn av endra heimelstilhøve, eller av andre grunnar ikkje kan sluttførast er sett til 1/3 av gebyrsatsane i punkt 9.1.1 – 9.1.5.
9.3 Grensejustering
9.3.1 Grunneigedom, festegrunn og jordsameige
Ved gebyr for grensejustering kan arealet for involverte eigedomar justerast med inntil 5 % av arealet på eigedomen (maksimalgrense er sett til 500 m2). Ein eigedom kan likevel ikkje avgjeve areal som i sum overstig 20 % av arealet på eigedomen før justeringa. For grensejustering til veg- og jernbaneføremål kan andre arealklassar gjelde.
9.3.2 Anleggseigedom
For anleggseigedom kan arealet justerast med inntil 5% av anleggseigedomen sitt volum, men den maksimale grensa er sett til 1 000 m2.
9.4 Arealoverføring
9.4.1 Grunneigedom, festegrunn og jordsameige
Ved arealoverføring skal oppmålingsforretning og tinglysing gjennomførast. Arealoverføring utløyser dokumentavgift. Dette gjeld ikkje arealoverføring til veg- og jernbaneføremål.
9.4.2 Anleggseigedom
For anleggseigedom kan det volum som skal overførast frå ein mattrikkeleining til ein annan ikkje vere registrert på ein tredje matrikkeleining. Volum kan berre overførast til ei matrikkeleining dersom krava for samanføying er tilstade. Matrikkeleininga skal vere eit samanhengande volum.
9.5 Klarlegging av eksisterande grense der grensa tidlegare er koordinatfastsett ved oppmålings-forretning
9.6 Klarlegging av eksisterande grense der grensa ikkje tidlegare er koordinatfastsett, eller klarlegging av rettar
9.7 Privat grenseavtale
9.8 Urimeleg gebyr
Dersom gebyret er heilt klart urimeleg i høve til dei prinsippa som er lagd til grunn, og i høve til det arbeidet og kostnadene som kommunen har hatt, så kan kommunedirektøren, eller den som han har gitt fullmakt på eige tiltak fastsette eit redusert gebyr.
Den som har fullmakt kan med same føresetnader, og på bakgrunn av grunngjeve skriftleg søknad frå den som har fått krav om betaling av gebyr, fastsette eit redusert gebyr.
9.9 Betalingstidspunkt
Gebyret skal vere betalt før kommunen utfører oppmålinga. I saker der det ikkje ender opp med dokument som krev oppmåling, eller tinglysing skal gebyret vere betalt før kommunen lagar endelege dokument i saka.
9.10 Endringar i grunnlaget for matrikkelføring av saka
Gjer rekvirenten under saka sin gang endringar i grunnlaget for matrikkelføringa av saka, vert likevel gebyret oppretthalden.
Jfr. Matrikkelforskrifta § 16 fjerde ledd.
9.12 Vinterstid
Frist til kommunen på 16 veker frå rekvisisjon gjeld ikkje for tida mellom 15. november og 1. mai. For oppmåling i område der tilkomstvegen er vinterstengt, gjeld ikkje fristen før vegen opnar. Dersom vær og føreforholda tilsei det, så vil ein strekkje seg etter å også kunne utføre oppmåling innan 16 vekers fristen i perioden 15.11 - 01.05.
Handsaming av private regulerings- og detaljplanar
Samanstilt med mange andre kommunar er handsamingsgebyra for private regulerings– og detaljplanar låge. Ny plan– og bygningslov har auka dokumentasjonskrava og arbeidsmengda med denne type planar. Krav til digitalt planarkiv og handtering av dette har gjeve ei dyrare og tidsmessig meir handtering for kommunen. For å kompensere på dette vart det for 2014 føreslått ein ny struktur på gebyrlegginga for handsaming av reguleringsplanar. Dette er og meir på linje med kva andre kommunar i vår storleik har i gebyr for handsaming av reguleringsplanar, men også for å få meir realisme i dei faktiske kostnadane for handsaminga av desse.
14.2 Endring av reguleringsplan jf. Pbl§ 12 - 14, fyrste ledd:
For behandling av private forslag til endring av reguleringsplan 1. gong, som krev høyring, er gebyret:
Endring av reguleringsplan jf. Pbl §12 - 14, andre ledd:
Fornying av reguleringsplanen med nytt planvedtak jf. Pbl § 12 - 4, siste ledd
14.4 Betaling av gebyr:
Gebyret skal vere betalt etter rekningsoppgåve frå kommunedirektøren før saka vert handsama første gong av det faste utvalet for plansaker, ev. anna myndig organ. Dersom planforslaget vert forkasta, vert gebyret redusert med 50 %. Gebyret vert utrekna etter den dei satsane som gjeld den dagen søknaden vert journalført.
Jord- og konsesjonslov
- Gebyret for handsaming av konsesjonssaker utgjer 3 promille av kjøpesummen, med eit minimumsgebyr på kr 1 000 og eit maksimalt gebyr på kr 5 000.
- I delingssaker etter jordlova skal det betalast eit gebyr på kr 2 000. (makssats jf eiga forskrift).
Det vert elles vist til Forskrift om gebyr for behandling av konsesjons – og delingssaker fastsett av Statens landbruksforvaltning 14.desember 2011.
Kommunale avgifter og betalingssatsar
Registert bygningstype i Matrikkelen (nasjonalt eigedomsregister) er avgjerande for kva type gebyr eigedomen skal ha. Eventuelle endringar av gebyrtype skal skje etter skriftleg og grunngjeven søknad jf. gjeldande lovar og vedteker tilhøyrande tenesteområde, eller i dei tilfella der det er søkt om og gjeve løyve til bruksendring jf. plan – og byggjelova sine reglar. Det er søknadstidspunkt som er avgjerande for kva tid gebyrendringa eventuelt vert gjeldande ifrå. Søknadar om endring vert ikkje gjeven tilbakeverkande kraft.
Kommunen har fleksible terminer for fakturering av kommunale avgifter, der fakturamottakar kan velje kor ofte dei vil ha faktura. Les meir om dette HER. Tabellane under gjev forslag til endringar av kommunale avgifter og betalingssatsar for dei ulike ansvarsområda vatn, kloakk, renovasjon, slamtømming og feiing.
Det er føreslege i statsbudsjettet å redusere meirverdiavgifta på vatn og avløp frå 25 % til 15 % frå 01.05.25. Viss dette blir vedteke, vil prisane bli som følger frå 01.05.25:
Plombering eller opning av plombering blir fakturert etter medgått tid. Oppmøtegebyr for vassmålaravlesing blir fakturert etter medgått tid.
Tilkoplingsavgift blir fakturert når byggeløyvet det blir gitt til nybygg. For eksisterande bygg, campingvogner og bubilar, så vert tilknytingsgebyret fakturert når søknad om tilknyting er godkjent. Årsgebyra (abonnementet og forbruk) blir fakturert frå dato for tilkopling til det kommunale leidningsnettet.
Årsavgift (fast- og kubikk for kloakkavgift for hus, hytte og næring)
2025 - 3,7% auke frå 2024 til 2025. Tilkoplingsavgift som 2024.
Det er føreslege i statsbudsjettet å redusere meirverdiavgifta på vatn og avløp frå 25 % til 15 % frå 01.05.25. Viss dette blir vedteke, vil prisane bli som følger frå 01.05.25:
Plombering eller opning av plombering blir fakturert etter medgått tid. Oppmøtegebyr for målaravlesing blir fakturert etter medgått tid.
Tilkoplingsavgift blir fakturert når byggeløyvet det blir gitt til nybygg. For eksisterande bygg, campingvogner og bubilar, så vert tilknytingsgebyret fakturert når søknad om tilknyting er godkjent. Årsgebyra ( abonnementet og forbruk ) blir fakturert frå dato for tilkopling til det kommunale leidningsnettet.
Årsavgift for slamtømming
Slamavgift (ekskl. mva) - ingen endring frå 2024 til 2025. Det er ikkje ordinær tømming av private slamavskiljarar i 2025.
Tømming på bestilling blir fakturert etter 2024-satsane frå tømmefirma og satsar sett av avfallshandsamar.
Prisliste for tømming på bestilling vil bli annonsert på Bygland kommune si heimeside når tala føreligg januar / februar 2025.
Årsavgift for renovasjon
Renovasjon (ekskl. mva) - 5,5 % auke frå 2023 til 2024
Frå og med 2019 blei det vedteke å harmonere/utvide tilbodet innafor ordninga i tråd med Setesdal Miljø og gjenvinning sin vedtekne avfallsplan frå hausten 2017.
Renovasjonsdunkar - alternativ, tilleggsgebyr til standard
Utgangspunktet for eit standard abonnement ser ein i tabellen ovenfor. For å berekne ekstrakostnadane for større dunkar, så tek ein utgangspunkt i gjennomsnittsleveransen pr. år for ein dunk av standard storleik, pris på tømming av den aktuelle dunkstorleiken og talet tømmingar pr. år.
Dei som idag har større dunkar og betalar for standard abonnement blir orientert med eigne skriv og dei nye gebyra byrjar å laupe 3 månadar etter varslet.
Levering av restavfall til Nesmoen avfallsstasjon 2 gonger pr. mnd er inkludert i gebyret for privatabonnentar. Hushaldningane skal ha abonnement for restavfall, matavfall, papp / papir / plast og glass / metall. Næringsdrivande har avtale direkte mot renovatøren.
Årsavgift for feiing
Feieavgift (ekskl. mva) - 3,1% auke frå 2024 - 2025
Det er ikkje differensiering i pris pr. pipe. Frå og med 2019 har Setesdal brannvesen starta med forskriftsmessig feiing og tilsyn av hytter og fritidsbustadar. Talet piper som skal førast tilsyn og feiing i vil auke.
Takstar på familiebadinga på Bygland skule
Symjehallen er open for alleonsdagar og fredagar frå kl. 17.00–20.00 i perioden fyrste veka etter haustferien, og fram til påske.
Til utleige
Bygland kommune leiger ut mange lokale til både privatpersonar, lag og organisasjonar og private næringsdrivande
Utleige av rom ved Byglandsfjord og Bygland oppvekstsenter
Utlån av klasserom/ kulturscenen/ symjehall på oppvekstsentera for lag og foreiningar tilhøyrande i Bygland kommune er gratis for kurs– og møteverksemd. Det same gjeld for andre offentlege instansar eller anna kommunal verksemd. Ved leige av teknisk utstyr må ein ha godkjent personell til å handtere utstyret. Bygland kommune kan formidle kontaktinformasjon til teknisk personell ved behov for det. Nøklar kvitterast ved tenesteleiarane på oppvekstsentera. Inntekter frå utleiga tilfell ansvarsområda på oppvekstsentera innunder Drift og forvaltning.
Eventuell utleige av kommunale bygg til overnatting krev søknad om bruksendring til Setesdal brannvesen IKS. Pris ved denne type utleige skal dekke ekstrakostnadar kommunen har ved utleiga.
Utleige av Byglandshallen
Det kan ikkje gjerast avtale om leige av hallen utan reinhald. Leigekostnadane er pr. gong. Det kan gjerast særskilde avtalar av kommunedirektør/ordførar dersom det dukkar opp tilfelle som ikkje fell innunder dette oppsettet. T.d. sesongleige.
Det kan ikkje gjerast avtale om leige av hallen utan reinhald. Leigekostnadane er pr. gong. Det kan gjerast særskilde avtalar av kommunedirektør / ordførar dersom det dukkar opp tilfelle som ikkje fell innunder dette oppsettet. T.d. sesongleige.
Utleige av Ose grendehus
Prisane er inkl. reinhald
Pris pr. person ved overnatting: kr. 210.- (sjå under)
Det er vedtekne eigne drifts– og bruksreglar for Ose grendehus, k – styresak nr 30 / 11 den 31.03.2011.
Ved utleige av huset til overnatting i regi av private aktørar kjem pris pr. pers i tillegg til pris i kombinasjon over. Andre ynskje dekkjast ved å kombinere takstane.
Leigesummen inkluderer bruk av kjøkken– og kjøkkenutstyr og sanitære anlegg.
Det skal ikkje krevjast leige for tilskipingar i regi av lag og foreiningar tilhøyrande i Bygland kommune som alle kan vere medlemmer av. Vidare skal det ikkje krevjast leige for t.d. 17 mai feiringar, joletrefestar eller andre arrangement som ikkje har private økonomiske interesser.
Utleige av Lokomotivstallen
Det er vedtekne eigne drifts– og bruksreglar for Lokomotivstallen, k – styresak nr 31 / 11 den 31.03.2011.
Utleige av Pakkbua
K-styrevedtak nr. 30/22 den 15.06.22 gir: Det blir sett inn tilsvarande drifts- og bruksreglar for Pakkbua som skulehusa i Grendi og Åraksbø. Administrasjonen får i oppgåve om kven som skal ta ansvar for utlevering av nøkkel/kode. Kommunen sitt eige behov til helsefagleg tilbod blir prioritert.
Utleige av Grendi skule
Bruksreglar frå 2011 blei revidert og vedtekne i k-sak 31/22 den 15.06.2022. Dei harmonerar med Åraksbø skulehus sine bruksreglar så langt det er praktisk mogleg.
Utleige av Åraksbø grendehus
Bruksreglar er vedtekne i formannskapet den 18.4.2012, sak nr. 38/12
Husleige i kommunela bustadar og kontorlokale
Ved utflytting og ny utleige av kommunale bustadbygg leggjast fylgjande utleigesatsar til grunn:
Tilkoplingsavgift for vatnb og kloakk, oppmålingsforretning med tinglysingsgebyr kjem i tillegg.
Eigenandel for kommunal brøyting av private vegar
I k–sak nr 53 / 19 og k–sak nr 65 / 19 blei reglementet for kommunalt vintervedlikehald av private vegar noko endra. Ordninga kan også famne om brukarar som mottek helse- og omsorgstenester som etter vurdering av omsorgsnemnda kvalifiserer for tenesta. Dersom tenesta er tidsavgrensa blir årssummen delt på veketal gjennom året.